En klart formuleret markedsføringsstrategi kan give den øgede vækst og fremgang som alle virksomhedsejere drømmer om. Det er et brugbart redskab til på længere sigt at få flyttet markedsandele over i virksomhedens favør.
Et bredspektret fokus på både fysisk og online markedsføring er nødvendigt for at sikre en både og solid og kraftfuld vækst. En vækst der kan sparke gang i virksomheden igen efter endnu en corona nedlukning.
Har I ikke selv ressourcerne og ekspertisen inhouse så kan det være nødvendigt og givtigt at hente en ekspert ind som konsulent eller tilkøbe sig den ønskede ekspertise hos ekstern leverandør.
Der er i dag stort fokus på den online synlighed, men det er vigtigt ikke at glemme det trykte materiale og dets kvaliteter i forhold til langvarig eksponering hos kunderne.
Vigtigt at huske på at måle meromsætning og øget tilvækst med faste intervaller så indsats og udbytte kan følges og evt. tilrettelser implementeres.
Med dine fantastiske produkter og services har du mulighed for at udfylde en niche i markedet – men ikke uden god markedsføring så kunderne bliver opmærksom på netop jeres forcer. Målret markedsføringen på de bedste kanaler og få hjælp til at ramme markedet bedst muligt.
Med større synlighed har i mulighed for at etablere jeres brand og varemærker yderliger og opdyrke potentielle nye kundegrupper. Vær opmærksom på at jeres brand og virksomhedsidentitet præsenteres ensartet på alle platforme. Herved styrkes samhørighed med kunderne og tydeligheden af brandet.
Delte anmeldelser og udtalelser fra tilfredse kunder på både de sociale medier og i trykte materialer kan være med til at øge positiviteten omkring virksomheden og jeres produkter og services.
Forskellen mellem de online og trykte materialer er vigtige at tage med i tankerne ved planlægning af kommende kvartalers marketing strategier.
En online reklame eller opslag ses oftest kun en enkelt gang og alt efter synlighed og interaktion kan dette være en dyr løsning i forhold til udbytte.
Trykte materialer har muligheden for at gøre et blivende indtryk og hjælpe virksomheden med at skille sig ud. Vælg en papirkvalitet og et layout der matcher de kvaliteter og den profil i står for. Alt efter om det er flyers til at lægge ved kundeordrer, reklamemateriale til en messe el. lign. der skal bruges så er det vigtigt at sørge for at indhold og produkter præsenteret rammer den ønskede målgruppe, så kunderne reagerer positivt og vender retur for yderligere køb og interageren med virksomheden.
Både online og trykte annoncer bør være iøjnefaldende med velvalgte kvalitetsbilleder og informative tekster.
Om forfatteren