8 gode råd til dit nyhedsbrev

AfPiaKristensen

8 gode råd til dit nyhedsbrev

 

 

  • Brug et professionelt system til at sende e-mailmarketing.
    Du kan for eksempel bruge MailerLite eller Mailchimp; eller du kan vælge en onlineplatform, hvor du både kan sælge onlinekurser og sende nyhedsbreve, for eksempel EasyMe eller Simplero.
    Med et professionelt system er det nemt for din læser at tilmelde sig – og afmelde sig igen, og derfor undgår du lettere at blive anmeldt for at spamme.
    Samtidig er det meget lettere for dig at markedsføre dig rigtigt, fordi du kan benytte dig af at tagge og segmentere din læserliste, så du får sendt dine nyhedsbreve til de helt rigtige læsere.
  • Skriv en automation mailserie, som bliver sendt automatisk ud til alle nye læsere på din liste. På den måde markedsfører du dig hele tiden – selv når du har for travlt til at skrive nyhedsbreve.
    Som absolut minimum skal du have en velkomstmail, så folk straks bliver budt indenfor i dit univers. I din velkomstmail kan du invitere folk til en gratis rådgivningssamtale. Du kan også bede dem tilmelde sig din Facebookgruppe eller følge dig på LinkedIn. En tredje mulighed er at linke til dine mest populære blogindlæg fra din velkomstmail, så du skaber engagement hos læseren – og trafik på din egen hjemmeside.
  • Pas på dit nyhedsbrev, og sørg for, at det vokser. Dit nyhedsbrev er en værdifuld salgskanal. Faktisk kan du ifølge statistik sælge for fyrre kroner, hver eneste gang du bruger en krone på nyhedsbrevet. Sørg derfor for, at du har en strategi til at få nye læsere på listen igen og igen. Lav webinarer eller live-videoer – kør annoncer for dine freebies – og sørg for store tilmeldingsbokse, så det er let at få øje på nyhedsbrevet.
  • Husk at sende nyhedsbreve regelmæssigt – gerne en gang om ugen! Det gælder også, når du har travlt med at hjælpe dine kunder. Ellers kan din indbakke hurtigt være tom for kundehenvendelser.
  • Brug dit nyhedsbrev til at sende tidsbegrænsede tilbud i salgskampagner, hvor du giver en rabat eller bonus til læserne for at købe nu og her.
  • Vær ikke bange for at sende mange nyhedsbreve, når du kører tidsbegrænsede salgskampagner. Jo flere nyhedsbreve – jo bedre salg kan du som udgangspunkt forvente. Jo dyrere ydelser eller produkter, du vil sælge – jo flere nyhedsbreve skal du forvente at sende i en tidsbegrænset salgskampagne.
  • Husk, at hvert eneste nyhedsbrev skal skabe værdi for din læser. Men samtidig kan du sagtens bruge nyhedsbrevene til at skabe værdifuld trafik til dine salgstekster og blogindlæg. Du kan for eksempel skrive et blogindlæg med ti tips – og sende et nyhedsbrev med de tre første tips, hvor du så linker til resten af tipsene.
  • Dit nyhedsbrev er et ekstra visitkort. Skriv derfor en kort elevatortale i dit nyhedsbrev, og husk kundeanbefalinger. Husk også at linke til tekster på din hjemmeside i alle dine nyhedsbreve. Sæt også gerne et foto af dig selv i nyhedsbrevet.

Om forfatteren

PiaKristensen administrator