Sådan får du mest muligt ud af dit marketingbudget

AfPiaKristensen

Sådan får du mest muligt ud af dit marketingbudget

Er man ikke varsom, kan det ende med at koste dyrt, når man annoncerer på nettet. Derfor er det vigtigt, at man har fokus på at få mest muligt ud af sit marketingbudget. Men hvordan sikrer man sig, at man får dette?

Desværre findes der ikke én konkret måde at gøre dette på. Hvis der var en opskrift, man blot kunne følge til punkt og prikke, ville der næppe være nogen, der havde problemer med at få deres marketingbudget til at give det størst mulige udbytte.

Hvis du har brug for inspiration til, hvordan du kan maksimere udbyttet af din marketing, er du heldigvis havnet det rette sted. Det er nemlig netop, hvad du kan læse mere om nedenfor.

Du bør ikke stå for din annoncering selv

Først og fremmest skal det gøres klart, at du ikke bør stå for din annoncering selv. Derimod er det noget, du skal overlade til et bureau eller en freelance, der har speciale i netop dette.

I denne forbindelse er det også vigtigt, at du er opmærksom på, at der er stor forskel på at annoncere på f.eks. Google og Facebook. Derfor er det meget sjældent, at du kan finde en person, der er i stand til at mestre begge dele.

Vælger du, at du helst vil have en freelancer til at stå for din annoncering, er det derfor vigtigt, at du har særskilte personer til at varetage annonceringen på henholdsvis Facebook, Google, Pinterest og deslige.

Udnyt dine data

Det er vigtigt, at du gør brug af dine data. Med afsæt i data vil du nemlig have lettere ved at skabe den rette målretning, hvilket naturligvis har stor betydning, da det sikrer, at det er de rette personer, der ender med at se dine annoncer.

Hvis du endnu ikke er i gang med at indsamle data, som du kan bruge i forbindelse med din annoncering på nettet, er det vigtigt, at du starter hurtigst muligt. Data er nemlig guld værd, når det kommer til annoncering på nettet.

Hertil er det også værd at nævne, at du bør tage investere i en CDP, såsom Custimy CDP, der er en platform, der er lavet med det formål at indsamle dine data og præsentere dem, så du har lettere ved at bruge dem i din marketing.

Hold fokus på få marketingkanaler

Der er mange, der tror, at det er en god idé, at de kaster sig ud i at annoncere på tværs af en lang række kanaler. Det kan også virke som en fordel, når det kommer til stykket, så er det faktisk slet ikke tilfældet.

Hvis du eksempelvis fortsat kæmper med at få Facebook til at fungere, er det en god idé at holde fokus på dette, i stedet for at kaste sig ud i at prøve en lang række andre kanaler.

Hvis du gør det, så vil det blot ende med, at du spilder dine penge, for det kræver nemlig, at du tester en masse annoncer, før du rammer plet.

Om forfatteren

PiaKristensen administrator