Allerede i en tidlig alder falder manges (især drenges) interesse for alle de spændende ting som computer, tablet og mobiltelefon har at byde på. Det er også forståeligt nok, for det er fascinerende hvor meget forskelligt der findes. Det kan være en hel jungle at finde rundt i – og nogen nyder bare at vandre rundt i den jungle for at finde det rette.
Det er en blomstrende industri, og det har det efterhånden været i mange år. Hvor man tidligere kunne have troet at det var nået til sit højeste, så er der efterhånden uendeligt højt til loftet.
Det har skabt en levevej for mange, og de kommende år spås det at skabe en meget lukrativ levevej for endnu flere.
Influencere
Nogle af dem som nyder godt af at sælge gaming gear er de utallige influencere der findes. I Danmark findes der især nogle håndfulde, mens der i udlandet er rigtig mange, som er rigtig store. Så selvom det virker uskyldigt, når man ser en af deres videoer på f.eks. YouTube, så bliver der sprøjtet udstyr igennem, når videoerne først er lagt op.
Nogle af dem sælger det direkte, men her er der oftest tale om merchandise. Selvom der også er rigtig mange penge i det, så er det dog ikke helt det vi snakker om i dette indlæg.
Influencerne lever dels ved at der er reklamer på YouTube i starten af videoerne, og evt. under og efter videoerne. En stor del af pengene kommer dog også gerne ved betalte samarbejder, hvor de får penge for at fremhæve samarbejdspartneres forskellige produkter. Alt efter hvor mange følgere man her, og hvor mange der ser ens videoer, så kan det snildt være flere tusinde dollars der skifter hænder ved sådanne samarbejder. Gerne også titusinder uden at blinke med øjnene.
Det vidner om at det er en industri i konstant vækst, og hvor der er penge i blandt. Derfor er der også flere og flere der vælger at gå influencervejen, og tjene penge på det som man interesserer sig for – og måske endda det som man alligevel ville have brugt sin fritid på.
Det er i og for sig det perfekte job, hvis det er der interessen er. Derudover kan man nemt være heldig at få fingre i den nyeste teknologi før alle de andre, eller få fat i nogle af de ting der ellers er udsolgt. Derfor lokker det i stigende grad flere til, og kampen spidser ind.
Det kræver derfor sin influencer at finde den rette vinkel på sine videoer, og vide hvor og hvornår produkterne bedst muligt skal vises frem. Det samtidig uden at man taber ansigt, ved at fremstå som en levende reklamesøjle.
Derfor kan du godt regne med at komme til at se flere der vælger det som en levevej i fremtiden. Det værner om at vi endnu ikke har set toppen af isbjerget i forhold til en branche i vækst, på trods af mangel på chips og lignende.
Om forfatteren